Minden napra egy felirat

Évek óta gyűjtögetem az utcán felejtett hirdetményeket, feliratokat. Valamelyik még most is funkcióját teljesíti, de a többsége már használaton kívüli és bármelyik pillanatban eltűnhet. A régiek közé néha becsusszan egy-egy újdonság. Ez egy olyan blog, ami feliratokon keresztül naplózza, merre járok és miket látok.

Linkblog

Bébi Cukrászda – a múltból

2011.11.21. 19:55 | nemessis | 7 komment

Nem mintha túlzásba vinném, de elhatároztam, hogy ma nem netezek, nem is szöszmötölök blog képekkel, hanem végre dolgozok. Ez ment is egészen estig, mikoris el kellett szaladnom nagymamát látogatnom. Rég jártam nála, így lelkiismeret furdalás csillapításaként beugrottam a Fischerékhez pár krémesért - kb. 10 éve nem jártam náluk. Ugyanaz a vajas süti szag csapta meg az orrom, mint gyerekkoromban, a kínálat is hasonlóan alakult. Cukrászdázós, emlékes hangulatomban, még némi moskauert is vettem és ugyanolyan finom, mint amire emlékeztem. Bizonyára bevonzza az ember az ilyesmit, de miután tovább álltam csomagommal és fordultam be a Pozsonyi úton, leesett az állam! Gyerekkorom második cukrászdájának felirata fogadott, némi festékfolttal. A környékbeli gyerekek vagy a Bébibe vagy a Fischerhez jártak. Eszembe jutott a számos elharapott málnaszörpös pohár (azt hiszem minimum négyet sikerült megharapni).

Alul építkezés folyik, munkásember éppen kint dohányzik - és nézte mit fotózok. Szokásos megnyugtatás után, hogy nem vagyok semmiféle ellenőr, mondta hogy itt antikvitás üzlet fog nyílni. Neki is bejött a felirat.

Talán a kilencvenes évek elején zárták be a Bébi Cukrászdát, úgy emlékszem a rendszerváltás utáni felújítási őrületben a feliratot letakarták valami újjal. Pár évre rá nem mehetett túl jól a cuki, mert bezárták és azóta is két-, háromévente boltok váltogatják egymást. Valószínű sokszor előbukkant már ez a felirat egy-egy újabb renoválás ideje alatt, de most sikerült belebotlanom. Lehet, holnap eltekerek nappali fotóért. Kéne, mert a munkás ember valamiféle levakarást emlegetett – milyen antikos az olyan, aki ezt levakartatja? De remélem, „csak” újra letakarják egy másik táblával. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kirakat.blog.hu/api/trackback/id/tr533401847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bischoff Alexa 2015.02.04. 14:20:52

Nekem különösen rossz olvasni ezeket a sorokat, hiszen Nagyszüleim vezették ezt az üzletet 1989,-ig.Több, mint 30 évig/ Úgy tudom -Édesanyámnak eljutatott visszajelzésekből - sokmindenki számára megelégedéssel. Az biztos, hogy meleg nyári napokon a fagyiért a sor egészen a fodrászatig ért és a Karácsonyi beigli forgalom sem volt semmi. Olyan mosolygós, szívbemarkolós érzésekkel néztem a felíratokat és a régi portált. Jó látni, hogy másnak is hiányzik. Köszönöm.

Bischoff Alexa 2015.02.04. 14:21:07

Nekem különösen szomorú olvasni ezeket a sorokat, az 50 évek végétől 1989.-ig Nagyszüleim vezették a Bébit.Az azóta kapott visszajelzésekből ítélve sokmindenki megelégedésére.

Bischoff Alexa 2015.02.04. 14:21:09

Sajnos a rácsot is kicserélték, pedig nem csak az üzlethez a ház stlilusához is sokkal jobban illett és tudtommal még funkcionált is.

Bischoff Alexa 2015.02.04. 14:21:18

Valóban milyen antikos az, aki ilyen felíratot töröl. Én már írtam kommentet a beíráshoz, ez nagyszüleim üzlete volt 1989.-ig, igen sikeresen, csak a rendszerváltás küszöbén, egyesek ugy gondolták nekik is menni fog a dolog és nem adták el Nagyszüleimnek az üzletet. Azt hiszem 3 év alatt teljesen sikerült lenullázni.

Békéssy Ágnes 2015.06.20. 11:05:36

@Bischoff Alexa: Esetleg nem nyitottak valahol egy másik cukrászdát? Nagyon visszasírom a Bébit.
Címkék: retro budapest cukrászda felirat vendéglátás belváros tábla újlipótváros antik címfestés
süti beállítások módosítása