Minden napra egy felirat

Évek óta gyűjtögetem az utcán felejtett hirdetményeket, feliratokat. Valamelyik még most is funkcióját teljesíti, de a többsége már használaton kívüli és bármelyik pillanatban eltűnhet. A régiek közé néha becsusszan egy-egy újdonság. Ez egy olyan blog, ami feliratokon keresztül naplózza, merre járok és miket látok.

Linkblog

Régi neonok - Nyaralás Koppenhágában II.

2011.08.11. 18:34 | nemessis | Szólj hozzá!

Ezek a klasszikusnak számító neon lámpások villognak a Nørrebrogade -
Kopi legközpontibb hídja - mellett. Ezen a hídon készül a kedvenc blogom a CopenhagenCycleChic fotók zöme és a kultikus biciklis számlálók egyike is itt van.
Erről jut eszembe, hogy szombatról vasárnapra, amikor kissé ittas állapotban eltekertünk mellette, hajnali 3 órakor mutatott 3104-et (!).
A fejem verem a falba, hogy nem dokumentáltam, de ketten tekertek előttem haza fáradtan aludni én meg próbáltam szédülten megmaradni a dánokra méretezett, bringám nyergének tetején. 

Maga a híd a koppenhágai "gödör" kultúrprogramok nélkül, de a fiatalok azért kulturáltan szórakoznak a kőhíd oldalában, aminek olyan szegélye van, hogy kényelmesen el lehet feküdni és üldögélni a tövében. Többször oda mentünk vacsorálni, összevásároltuk a megfizethető pácolt hal vagdalékot, zöldségeket a Faktában ("olcsó" közért), bort vittünk boros poharakkal mini piknik csomaggal és beültünk mozizni. Többen is ott szoktak eszegetni, iszogatni, bringások tömegestől tekertek el előttünk, társadalmi élet folyik, idegenek odajönnek beszélgetni, csajszik "high heel" cipőkben suhantak bulizni. Én pedig lenyűgöződtem az egész látványtól és persze a neonoktól, amivel végre visszaérkeztem a blogom eredeti témájához és befejezem a kitekintgetést. 

Általában mikor hazajövök, akkor jövök rá, miket kelett volna még tennem. Kellett volna IRMA logót lekapni és kellett volna IRMA-ban vásárolni! Az IRMA egy régi ABC láncolat, ami az embléma stílusából gondolván még a múltból maradt. A neve is vicces, hogy IRMA de a logója is kedves - egy vidéki kislányt ábrázol. [Egyébként meg beletrafáltam, most olvasom a wikipédián, hogy az Irma supermarket 1886-tól létezik(!). A marks & spencer után a második legrégibb üzletláncolat, ami még most is működik]. Ezek a neonok az Irma üzletlánc reklámjai, azért vannak még ilyen szépen karban tartva. Az időpont emelkedésével az én maligánfokozatom is egyre magasabb százalékokat mutatott ott a Nørrebrogadeon - este 11-ig mulatoztunk ott. Tehát az IRMA neonja bőven informál, pontos időt mutat, kávét kínál, majd tojást tojó tyúkkal jutattja eszünkbe a vidéket, hogy Irmuska a fiatal háziasszony is könnyedén beszerezhesse a mindennapi szükségleteit. 

Viszont a víz tetején úszó zöldről még nem is tettem említést...  

 

 
 
 Tegnap este Ábel barátom küldött egy sokkal jobb képet, amit régen készített:
 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kirakat.blog.hu/api/trackback/id/tr483146622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: retro csirke nyaralás városnézés neon koppenhága utazásos unokáink is látni fogják (talán)
süti beállítások módosítása