Minden napra egy felirat

Évek óta gyűjtögetem az utcán felejtett hirdetményeket, feliratokat. Valamelyik még most is funkcióját teljesíti, de a többsége már használaton kívüli és bármelyik pillanatban eltűnhet. A régiek közé néha becsusszan egy-egy újdonság. Ez egy olyan blog, ami feliratokon keresztül naplózza, merre járok és miket látok.

Linkblog

A dánok betűmániásak – nyaralás Koppenhágában I.

2011.08.10. 14:13 | nemessis | Szólj hozzá!

6 napot voltunk Koppenhágában és eléggé bő lett a termés. Nem csoda, hisz azok az emberek hihetetlen jólétben élnek, divat és design mániások. A régiség boltok teli vannak feliratokkal, falakról leszedett fémbetűkkel, nyomdai fabetűkkel, kisebb, nagyobb fém árcédulákkal. Minden betűféleség megtalálható, ha a lakást vagy az üzletünk kirakatát szeretnénk vele ékesíteni - nagyon menő, mindenütt látni. 

Ami visszafogott abban, hogy hazacipeljek pár rozsdás betűt, az a kis árcetli, ami rajtuk lógott. Egy árva betű nem elég betű, tehát több kéne, de darabjuk 30 000-60 000 Ft között mozgott. Persze Koppenhága benne van a világ legdrágábbnak tartott városainak egyikében, de még ezt is figyelembe véve nagyon drágállom. Nyálcsorgatva fotózgattam a kirakott betűket, jött is az eladó srác, milyen betűre lenne szükségem. Egyből szerényebb méretre gondoltam, - reménykedtem, hátha pár ezresbe belefér - csupán csak öt darab, 10 cm magas, fémből készült O K M L betűjük volt. Látván, hogy 300-400 korona lóg darabjukon, hirtelen kék vagy piros színre és g betűre lett óhatatlan szükségem. Még csalódottságot is próbáltam színlelni. 

Lehet vásárolni új, szép és színes fa betűket a Dán Szépművészeti Múzeum shopjában, de az is hasonlóan húzós. De azért nem maradtam betű nélkül, lejjebb adtam az igényeimet, nem volt túl nagy a választék, de az ár meglehetősen baráti (10 DKK/db) és vásároltam „a”-t, „n”-t, „d”-t és „r”-t a Tiger nevű boltban, (a dán 100 Ft-os bolt megfelelője, bár kicsivel stílusosabb holmikat árulnak olcsó pénzért). Persze nem annyira csodás, mint a régiségek, de az r-t már leejtettem és lepattant a serifjének egy kis darabja, úgyhogy már alakul a dolog. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kirakat.blog.hu/api/trackback/id/tr353143462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: antik typo koppenhága betűk
süti beállítások módosítása